• Αρχική
  • Η Λέσχη
    • Καλωσόρισμα στην Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • 15 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΣΑΛ 2010-2025
    • Τα μέλη μας
    • Γιατί γράφω "αστυνομικά"
    • Τα βιβλία της Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • Έγραψαν για τη Λέσχη
    • Καταστατικό
    • Προϋποθέσεις εγγραφής νέων μελών
  • Νέα
    • Τα νέα μας
    • Άλλες δραστηριότητες των μελών
  • Αναγνωστήριο
    • 100 Λέξεις
    • Ιστορίες Εγκλεισμού
    • Διηγήματα
  • Βιβλιογραφία
    • 2020 - 2029
    • 2010 - 2019
    • 2000 - 2009
    • 1990 - 1999
    • 1980 - 1989
    • 1970 - 1979
    • 1960 - 1969
    • 1950 - 1959
    • 1940 - 1949
    • 1930 - 1939
    • 1920 - 1929
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΉ ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ
    • Ξένη αστυνομική λογοτεχνία
    • Ελληνική αστυνομική λογοτεχνία
    • Ειδικά θέματα
    • Φάκελος: Γιάννης Μαρής
    • Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία
    • Από το Χαρτί στην Οθόνη
    • Μεγάλοι ντετέκτιβ
    • Τρίτες με τους μαθηματικούς της ΕΛΣΑΛ
    • Based on a true crime story
  • Φωτογραφίες
  • Επικοινωνία
  • Ελληνικά (Ελλάδα)
  • English (UK)
       
_8_20140602_1502403807
_5_20140602_1046251858
____4_20151005_1250992024
__1_20140602_1469983142
artgallery_1_20140602_2097238027
_14_20140602_1390659221
public_1_20140602_1707896569
_5_20140602_1735551557
2_3_20140602_1612740712
_3_20140602_1548350811
_3_20140602_1423087805
2_15_20140602_1393887756
5_____3_20151005_1823376744
polis_art_cafe_4_20151005_1483902689
1_7_20140602_1545779988
____5_20151005_1306678501
2_19_20140602_1124956155
_3_20140602_1639285752
1_4_20140602_2035984016
_9_20140602_1356767036
_3_20140602_1388540158
__4_20140602_1587015771
____3_20151005_2015169976
____7_20151005_1010550733
_13_20140602_1466680089
artgallery_2_20140602_1028500455
polis_art_cafe_2_20151005_1365200180
5___floral_2015__11_20151005_2067349259
2_18_20140602_1443405433
_1_20140602_1063575340
2_22_20140602_1516921840
__2_20140602_1093484416
_2_20140602_1075598716
floral_3_20140602_1784458771
5___floral_2015__10_20151005_1585006138
2_13_20140602_1157493131
1_9_20140602_2050144091
floral_4_20140602_1326000294
__8_20140602_2013442574
_4_20140602_1439359747
__13_20140602_1261475462
2_2_20140602_1372190455
_4_20140602_1165060267
_1_20140602_1626638007
2_14_20140602_1610958476
_1_20140602_2074821193
2_9_20140602_1095229169
floral_1_20140602_1656712337
_2_20140602_1676444802
artgallery_3_20140602_1817864829
2_20_20140602_1149335696
____6_20151005_1897433254
5_____5_20151005_1227808993
2_11_20140602_1432683594
1_2_20140602_1847082110
__1_20140602_1292381825
_10_20140602_1457188011
__3_20140602_1230100467
2_21_20140602_1631876208
2_1_20140602_1156460154
1_3_20140602_1219192186
____2_20151005_1786206865
1_5_20140602_2030721773
polis_art_cafe_5_20151005_1565509152
5_____2_20151005_1754418797
_4_20140602_1608005964
_4_20140602_1298525803
2_4_20140602_1905793593
__5_20140602_1365998856
_3_20140602_1587032100
_2_20140602_1024879335
floral_5_20140602_1032320141
_3_20140602_1454427727
polis_art_cafe_1_20151005_2098882572
_11_20140602_1728508009
__1_20140602_2095030161
_2_20140602_1135332314
5___floral_2015__8_20151005_1637183868
2_17_20140602_1651070418
5___floral_2015__9_20151005_1241267936
__12_20140602_1116612298
__2_20140602_1001305159
5_____4_20151005_1066907542
2_16_20140602_1786925233
floral_2_20140602_1120412859
__1_20140602_1470806817
5_____6_20151005_1016641525
__2_20140602_1153158435
polis_art_cafe_6_20151005_1077810457
_1_20140602_1443038714
__7_20140602_2000370772
polis_art_cafe_3_20151005_1886179311
2_10_20140602_1335940389
_1_20140602_1379646725
1_1_20140602_1034169098
1_6_20140602_1204698458
2_12_20140602_1509706106
1_8_20140602_1932789229
____1_20151005_1011421837
_1_20140602_1245751584
__9_20140602_1526631292
5_____1_20151005_2032667415
__6_20140602_1351763024
_2_20140602_1328089459
__10_20140602_1264702166
_4_20140602_2065471199
_5_20140602_1411507168
_2_20140602_1623145017
polis_art_cafe_7_20151005_1273866662
__11_20140602_1091381057
__3_20140602_1634134473
_12_20140602_1830560292

Rising Sun

Συντάχθηκε στις 09 Απριλίου 2022. Καταχωρήθηκε στο Από το Χαρτί στην Οθόνη

Όταν μια συνοδός πολυτελείας βρίσκεται δολοφονημένη στον ουρανοξύστη της εταιρίας Nakamoto στο Los Angeles, ο νεαρός αστυνομικός Web Smith κι ο βετεράνος – ειδικός σε θέματα ιαπωνικής κουλτούρας κι επικοινωνίας – John Connor θα πρέπει να συνεργαστούν για να διαλευκάνουν το έγκλημα. Απέναντί τους έχουν έναν ιαπωνικό βιομηχανικό κολοσσό (Keiretsu τα λένε) που διαπραγματεύεται μια αγοραπωλησία εκατοντάδων εκατομμυρίων και απεχθάνεται την δημοσιότητα, όπως ο διάολος το λιβάνι.

Ο Michael Crichton υπήρξε από τους πιο επιτυχημένους και αναγνωρισμένους συγγραφείς του καιρού του, με πωλήσεις εκατομμυρίων βιβλίων και πολλές, επιτυχημένες κινηματογραφικές μεταφορές των έργων του (Westworld, Jurassic Park, The 13th Warrior). Ο Crichton σχεδίαζε από νεαρός να ασχοληθεί με τη συγγραφή επαγγελματικά, παρόλα αυτά σπούδασε βιολόγος στο Harvard και συνέχισε με σπουδές ιατρικής (τις οποίες δεν ολοκλήρωσε). Πολλά βιβλία του βασίζονται σε επιστημονικό περιεχόμενο, με ορολογία και  εξαιρετικά λεπτομερείς περιγραφές. Αυτό που οι περισσότεροι δε γνωρίζουν, είναι ότι ο θρύλος Michael Crichton έγραφε αστυνομική λογοτεχνία από τα φοιτητικά του χρόνια – για βιοποριστικούς λόγους – με το ψευδώνυμο John Lange. Πολλά βιβλία αυτής περιόδου έχουν επανεκδοθεί από τον εκδοτικό οίκο Hard Case Crime που ειδικεύεται στην αστυνομική λογοτεχνία. Έχοντας αφιερώσει πολύ χρόνο κι ενέργεια στα βιβλία επιστημονικής φαντασίας, ο Crichton επέστρεψε στα “εγκλήματα” το 1992 με τον “Ανατέλλοντα Ήλιο” και η κινηματογραφική μεταφορά ακολούθησε ένα χρόνο αργότερα.

Πίσω από την κάμερα έκατσε ο Phillip Kaufman (The Wanderers, The Right Stuff), ενώ οι ρόλοι πρωταγωνιστικοί ρόλοι μοιράστηκαν στους Wesley Snipes (πριν αρχίσει τις πολεμικές τέχνες) και στον Sean Connery (που εδώ σε κάνει να σκέφτεσαι πως θα ήθελες να είσαι, όταν πατήσεις τα 63). Στους δεύτερους ρόλους συναντάμε τους Harvey Keitel, Ray Wise, Steve Bushemi, Mako, Cary-Hiroyuki Tagawa και Tia Carrere, με άλλα λόγια ένα πλήρες και προσεγμένο cast.

Η ταινία είναι χαρακτηριστική της εποχής της, σε διάφορα επίπεδα: Είναι buddy cop movie, όπως τόσα από τη δεκαετία του ’80 και του ’90 (Red Heat, Leathal Weapon, Tango & Cash), είναι ιλουστρέ και γυαλισμένο (εντυπωσιακά κοστούμια, πλούτος, ακριβά αυτοκίνητα, Los Angeles), ασχολείται με την εισβολή των ιαπωνικών, εταιρικών κολοσσών στις Η.Π.Α. και με την εισβολή της πληροφορικής… σε κάθε ανθρώπινη δραστηριότητα. Αφέλειες και σεναριακές ευκολίες υπάρχουν, αυτό όμως δε χαλάει μια συνολικά επιτυχημένη μεταφορά. Οι ερμηνείες είναι απολαυστικές, η δράση έντονη, το αστυνομικό μυστήριο πειστικό και κυρίως, η σύγκρουση διαφορετικών πολιτισμών (δυτικός – ιαπωνικός) αποτυπώνεται πειστικά.

Η ταινία γέμισε τις αίθουσες και πέτυχε εισπράξεις σχεδόν 108 εκατομμυρίων δολαρίων στις Η.Π.Α. (με 40 εκατομμύρια προϋπολογισμό). Με τα χρόνια ξεχάστηκε και κατέληξε να προβάλλεται Κυριακή μεσημέρι, πριν το ποδόσφαιρο και ταυτόχρονα με τα Orange County Teens. Αξίζει την προσοχή σας κι αποτελεί μια πρώτης τάξεως αφορμή για ενασχόληση με τα crime βιβλία του Michael Crichton. 

Εκτύπωση Email

  • Αρχική
  • Η Λέσχη
    • Καλωσόρισμα στην Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • 15 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΣΑΛ 2010-2025
    • Τα μέλη μας
    • Γιατί γράφω "αστυνομικά"
    • Τα βιβλία της Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • Έγραψαν για τη Λέσχη
    • Καταστατικό
    • Προϋποθέσεις εγγραφής νέων μελών
  • Νέα
    • Τα νέα μας
    • Άλλες δραστηριότητες των μελών
  • Αναγνωστήριο
    • 100 Λέξεις
    • Ιστορίες Εγκλεισμού
    • Διηγήματα
  • Βιβλιογραφία
    • 2020 - 2029
    • 2010 - 2019
    • 2000 - 2009
    • 1990 - 1999
    • 1980 - 1989
    • 1970 - 1979
    • 1960 - 1969
    • 1950 - 1959
    • 1940 - 1949
    • 1930 - 1939
    • 1920 - 1929
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΉ ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ
    • Ξένη αστυνομική λογοτεχνία
    • Ελληνική αστυνομική λογοτεχνία
    • Ειδικά θέματα
    • Φάκελος: Γιάννης Μαρής
    • Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία
    • Από το Χαρτί στην Οθόνη
    • Μεγάλοι ντετέκτιβ
    • Τρίτες με τους μαθηματικούς της ΕΛΣΑΛ
    • Based on a true crime story
  • Φωτογραφίες
  • Επικοινωνία