• Αρχική
  • Η Λέσχη
    • Καλωσόρισμα στην Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • 15 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΣΑΛ 2010-2025
    • Τα μέλη μας
    • Γιατί γράφω "αστυνομικά"
    • Τα βιβλία της Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • Έγραψαν για τη Λέσχη
    • Καταστατικό
    • Προϋποθέσεις εγγραφής νέων μελών
  • Νέα
    • Τα νέα μας
    • Άλλες δραστηριότητες των μελών
  • Αναγνωστήριο
    • 100 Λέξεις
    • Ιστορίες Εγκλεισμού
    • Διηγήματα
  • Βιβλιογραφία
    • 2020 - 2029
    • 2010 - 2019
    • 2000 - 2009
    • 1990 - 1999
    • 1980 - 1989
    • 1970 - 1979
    • 1960 - 1969
    • 1950 - 1959
    • 1940 - 1949
    • 1930 - 1939
    • 1920 - 1929
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΉ ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ
    • Ξένη αστυνομική λογοτεχνία
    • Ελληνική αστυνομική λογοτεχνία
    • Ειδικά θέματα
    • Φάκελος: Γιάννης Μαρής
    • Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία
    • Από το Χαρτί στην Οθόνη
    • Μεγάλοι ντετέκτιβ
    • Τρίτες με τους μαθηματικούς της ΕΛΣΑΛ
    • Based on a true crime story
  • Φωτογραφίες
  • Επικοινωνία
  • Ελληνικά (Ελλάδα)
  • English (UK)
       
_1_20140602_2074821193
_3_20140602_1454427727
__11_20140602_1091381057
2_18_20140602_1443405433
2_9_20140602_1095229169
floral_2_20140602_1120412859
polis_art_cafe_6_20151005_1077810457
__1_20140602_1470806817
1_2_20140602_1847082110
floral_3_20140602_1784458771
2_14_20140602_1610958476
_4_20140602_1439359747
____2_20151005_1786206865
2_3_20140602_1612740712
1_7_20140602_1545779988
__2_20140602_1001305159
_3_20140602_1587032100
5_____5_20151005_1227808993
_2_20140602_1676444802
1_6_20140602_1204698458
____4_20151005_1250992024
_4_20140602_2065471199
____1_20151005_1011421837
_9_20140602_1356767036
_13_20140602_1466680089
_2_20140602_1024879335
2_2_20140602_1372190455
artgallery_3_20140602_1817864829
5_____6_20151005_1016641525
1_8_20140602_1932789229
__2_20140602_1153158435
_3_20140602_1423087805
__8_20140602_2013442574
__10_20140602_1264702166
__7_20140602_2000370772
polis_art_cafe_7_20151005_1273866662
2_16_20140602_1786925233
_3_20140602_1548350811
__12_20140602_1116612298
polis_art_cafe_1_20151005_2098882572
polis_art_cafe_4_20151005_1483902689
2_17_20140602_1651070418
2_11_20140602_1432683594
_1_20140602_1379646725
_12_20140602_1830560292
1_5_20140602_2030721773
2_21_20140602_1631876208
__1_20140602_1292381825
floral_4_20140602_1326000294
2_15_20140602_1393887756
__1_20140602_2095030161
____7_20151005_1010550733
floral_5_20140602_1032320141
5___floral_2015__8_20151005_1637183868
1_3_20140602_1219192186
_2_20140602_1623145017
2_19_20140602_1124956155
_1_20140602_1245751584
5_____1_20151005_2032667415
5___floral_2015__9_20151005_1241267936
_8_20140602_1502403807
polis_art_cafe_2_20151005_1365200180
2_22_20140602_1516921840
_1_20140602_1443038714
5_____4_20151005_1066907542
2_13_20140602_1157493131
floral_1_20140602_1656712337
5___floral_2015__11_20151005_2067349259
public_1_20140602_1707896569
_11_20140602_1728508009
1_1_20140602_1034169098
artgallery_1_20140602_2097238027
_4_20140602_1165060267
5_____3_20151005_1823376744
polis_art_cafe_3_20151005_1886179311
_3_20140602_1388540158
_5_20140602_1411507168
_2_20140602_1135332314
__1_20140602_1469983142
__13_20140602_1261475462
_2_20140602_1075598716
_3_20140602_1639285752
5___floral_2015__10_20151005_1585006138
__6_20140602_1351763024
_2_20140602_1328089459
2_10_20140602_1335940389
_14_20140602_1390659221
_5_20140602_1735551557
__3_20140602_1230100467
_10_20140602_1457188011
____6_20151005_1897433254
2_20_20140602_1149335696
2_12_20140602_1509706106
__2_20140602_1093484416
_1_20140602_1626638007
__5_20140602_1365998856
1_4_20140602_2035984016
_5_20140602_1046251858
__4_20140602_1587015771
____3_20151005_2015169976
_4_20140602_1298525803
__3_20140602_1634134473
2_1_20140602_1156460154
5_____2_20151005_1754418797
1_9_20140602_2050144091
_4_20140602_1608005964
polis_art_cafe_5_20151005_1565509152
____5_20151005_1306678501
artgallery_2_20140602_1028500455
_1_20140602_1063575340
__9_20140602_1526631292
2_4_20140602_1905793593

The Long Goodbye

Συντάχθηκε στις 09 Απριλίου 2022. Καταχωρήθηκε στο Από το Χαρτί στην Οθόνη

Ο Ντετέκτιβ Φίλιπ Μάρλοου δέχεται επίσκεψη νωρίς τα ξημερώματα από τον παλιόφιλό του, Τέρρυ Λένοξ, ο οποίος του ζητάει να τον μεταφέρει αμέσως από το Λος Άντζελες στην Τιχουάνα. Χωρίς πολλές ερωτήσεις, ο Μάρλοου βοηθάει τον Λένοξ, όμως όταν επιστρέφει βρίσκει την αστυνομία έξω από την πόρτα του. Η σύζυγος του φίλου του έχει βρεθεί νεκρή στο σπίτι της, ο Τέρρυ Λένοξ είναι ο νούμερο ένα ύποπτος και ο Ντετέκτιβ Μάρλοου κατηγορείται για συνέργεια και υπόθαλψη εγκληματία.

O Μεγάλος Αποχαιρετισμός είναι το έκτο μυθιστόρημα του Ρέυμοντ Τσάντλερ με πρωταγωνιστή τον ιδιωτικό ερευνητή Φίλιπ Μάρλοου. Παρότι βιβλία όπως ο Μεγάλος Ύπνος και το Αντίο Γλυκιά μου είναι πιο δημοφιλή, ο ίδιος ο Τσάντλερ φαίνεται να θεωρούσε τον Αποχαιρετισμό ως κορυφαίο έργο του, όπως αναφέρει σε επιστολή προς φιλικό του πρόσωπο.

Το 1973 ο ανατρεπτικός σκηνοθέτης Robert Altman, ήδη γνωστός και καταξιωμένος, αποφασίζει να κάνει μια διαφορετική ταινία Μάρλοου, μακριά από το στερεότυπο των Μπόγκαρτ και Ντικ Πάουελ. Στο πρωταγωνιστικό ρόλο συναντάμε τον υπέροχο Έλιοτ Γκουλντ που δημιουργεί έναν Μάρλοου πιο ατσούμπαλο και χίπι από τους ασπρόμαυρους, αλλά πολύ ξεχωριστό. Στο καστ συναντάμε επίσης τον Στρέρλινγκ Χέυντεν σε ρόλο αλκοολικού συγγραφέα (αναφορά του συγγραφέα στο εαυτό του), αλλά κι έναν πολύ νεαρό Άρνολντ Σβαρτζενέγκερ σε ρόλο αμίλητου μπράβου.

Η ταινία είναι ξεκάθαρα Τσάντλερ, ξεκάθαρα χαρντ-μπόιλντ κι ενώ πιάνει εξαιρετικά την ατμόσφαιρα του βιβλίου, διαφοροποιείται σημαντικά ως προς την πλοκή και τις λεπτομέρειες. Στην εποχή της έφαγε μεγάλη γιούχα και κράξιμο, καθώς οι σκληροπυρηνικοί δεν μπορούσαν να δεχτούν έναν Μάρλοου μακριά από το σκληρό, αρρενωπό πρότυπο του Χόλλυγουντ (αλλά και των βιβλίων) και πέρασαν χρόνια μέχρι να ανακαλυφθεί από τους σινεφίλ και να αναγνωριστεί η αξία της.

Ο Ρόμπερτ Άλτμαν ήταν ένας από τους σημαντικότερους Αμερικανούς σκηνοθέτες, με πολύ χαρακτηριστική ταυτότητα στο έργο του που επηρέασε άπειρους μεταγενέστερους. Θα περίμενε κανείς να έχει αφιερωθεί σε αυτό που λέμε “Σινεμά Δημιουργού”, αδιαφορώντας για την παλπ, αστυνομική λογοτεχνία. Αντίθετα, καταπιάστηκε αρκετές φορές με αυτό που αποκαλούμε αστυνομικό μυστήριο (Gosford Park, The Player, Thieves Like Us), όμως ο Μεγάλος Αποχαιρετισμός είναι μάλλον η κορυφαία απόπειρά του, στο συγκεκριμένο είδος.

Εκτύπωση Email

  • Αρχική
  • Η Λέσχη
    • Καλωσόρισμα στην Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • 15 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΣΑΛ 2010-2025
    • Τα μέλη μας
    • Γιατί γράφω "αστυνομικά"
    • Τα βιβλία της Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • Έγραψαν για τη Λέσχη
    • Καταστατικό
    • Προϋποθέσεις εγγραφής νέων μελών
  • Νέα
    • Τα νέα μας
    • Άλλες δραστηριότητες των μελών
  • Αναγνωστήριο
    • 100 Λέξεις
    • Ιστορίες Εγκλεισμού
    • Διηγήματα
  • Βιβλιογραφία
    • 2020 - 2029
    • 2010 - 2019
    • 2000 - 2009
    • 1990 - 1999
    • 1980 - 1989
    • 1970 - 1979
    • 1960 - 1969
    • 1950 - 1959
    • 1940 - 1949
    • 1930 - 1939
    • 1920 - 1929
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΉ ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ
    • Ξένη αστυνομική λογοτεχνία
    • Ελληνική αστυνομική λογοτεχνία
    • Ειδικά θέματα
    • Φάκελος: Γιάννης Μαρής
    • Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία
    • Από το Χαρτί στην Οθόνη
    • Μεγάλοι ντετέκτιβ
    • Τρίτες με τους μαθηματικούς της ΕΛΣΑΛ
    • Based on a true crime story
  • Φωτογραφίες
  • Επικοινωνία