• Αρχική
  • Η Λέσχη
    • Καλωσόρισμα στην Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • 15 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΣΑΛ 2010-2025
    • Τα μέλη μας
    • Γιατί γράφω "αστυνομικά"
    • Τα βιβλία της Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • Έγραψαν για τη Λέσχη
    • Καταστατικό
    • Προϋποθέσεις εγγραφής νέων μελών
  • Νέα
    • Τα νέα μας
    • Άλλες δραστηριότητες των μελών
  • Αναγνωστήριο
    • 100 Λέξεις
    • Ιστορίες Εγκλεισμού
    • Διηγήματα
  • Βιβλιογραφία
    • 2020 - 2029
    • 2010 - 2019
    • 2000 - 2009
    • 1990 - 1999
    • 1980 - 1989
    • 1970 - 1979
    • 1960 - 1969
    • 1950 - 1959
    • 1940 - 1949
    • 1930 - 1939
    • 1920 - 1929
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΉ ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ
    • Ξένη αστυνομική λογοτεχνία
    • Ελληνική αστυνομική λογοτεχνία
    • Ειδικά θέματα
    • Φάκελος: Γιάννης Μαρής
    • Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία
    • Από το Χαρτί στην Οθόνη
    • Μεγάλοι ντετέκτιβ
    • Τρίτες με τους μαθηματικούς της ΕΛΣΑΛ
    • Based on a true crime story
  • Φωτογραφίες
  • Επικοινωνία
  • Ελληνικά (Ελλάδα)
  • English (UK)
       
__2_20140602_1001305159
_4_20140602_1439359747
____5_20151005_1306678501
_3_20140602_1639285752
_10_20140602_1457188011
artgallery_2_20140602_1028500455
__12_20140602_1116612298
2_13_20140602_1157493131
2_18_20140602_1443405433
_4_20140602_1298525803
public_1_20140602_1707896569
1_1_20140602_1034169098
polis_art_cafe_4_20151005_1483902689
artgallery_3_20140602_1817864829
__1_20140602_1469983142
__3_20140602_1230100467
floral_4_20140602_1326000294
_4_20140602_1608005964
2_19_20140602_1124956155
polis_art_cafe_5_20151005_1565509152
_4_20140602_1165060267
polis_art_cafe_1_20151005_2098882572
artgallery_1_20140602_2097238027
_1_20140602_1379646725
5_____3_20151005_1823376744
polis_art_cafe_3_20151005_1886179311
__1_20140602_2095030161
polis_art_cafe_6_20151005_1077810457
__3_20140602_1634134473
5_____1_20151005_2032667415
polis_art_cafe_2_20151005_1365200180
1_8_20140602_1932789229
2_21_20140602_1631876208
__1_20140602_1292381825
_2_20140602_1623145017
_3_20140602_1587032100
__11_20140602_1091381057
_3_20140602_1548350811
2_22_20140602_1516921840
1_6_20140602_1204698458
_2_20140602_1676444802
__1_20140602_1470806817
_5_20140602_1735551557
2_16_20140602_1786925233
_9_20140602_1356767036
__5_20140602_1365998856
_14_20140602_1390659221
_2_20140602_1024879335
2_3_20140602_1612740712
5_____6_20151005_1016641525
____1_20151005_1011421837
_5_20140602_1046251858
5___floral_2015__11_20151005_2067349259
1_3_20140602_1219192186
1_2_20140602_1847082110
5___floral_2015__10_20151005_1585006138
floral_2_20140602_1120412859
_1_20140602_1245751584
floral_1_20140602_1656712337
1_5_20140602_2030721773
__4_20140602_1587015771
__7_20140602_2000370772
2_1_20140602_1156460154
5___floral_2015__8_20151005_1637183868
__8_20140602_2013442574
__9_20140602_1526631292
_3_20140602_1423087805
5_____5_20151005_1227808993
2_14_20140602_1610958476
1_9_20140602_2050144091
__2_20140602_1093484416
floral_5_20140602_1032320141
_5_20140602_1411507168
1_7_20140602_1545779988
2_10_20140602_1335940389
2_20_20140602_1149335696
5_____4_20151005_1066907542
2_12_20140602_1509706106
_8_20140602_1502403807
2_2_20140602_1372190455
__13_20140602_1261475462
____6_20151005_1897433254
_3_20140602_1454427727
2_15_20140602_1393887756
_1_20140602_2074821193
_3_20140602_1388540158
__6_20140602_1351763024
_2_20140602_1328089459
____3_20151005_2015169976
_12_20140602_1830560292
____7_20151005_1010550733
5___floral_2015__9_20151005_1241267936
polis_art_cafe_7_20151005_1273866662
____2_20151005_1786206865
5_____2_20151005_1754418797
__10_20140602_1264702166
_1_20140602_1063575340
2_17_20140602_1651070418
_2_20140602_1135332314
____4_20151005_1250992024
_1_20140602_1443038714
floral_3_20140602_1784458771
_13_20140602_1466680089
2_9_20140602_1095229169
_11_20140602_1728508009
2_11_20140602_1432683594
__2_20140602_1153158435
_4_20140602_2065471199
_2_20140602_1075598716
2_4_20140602_1905793593
1_4_20140602_2035984016
_1_20140602_1626638007

ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΥ #5 – Ανδρέα Αποστολίδη: Σκακιστικός γρίφος

Συντάχθηκε στις 22 Απριλίου 2020. Καταχωρήθηκε στο Ιστορίες Εγκλεισμού

Τα μέλη της ΕΛΣΑΛ εμπνέονται από την πανδημία και γράφουν σύντομες "ιστορίες εγκλεισμού"

«Η απομόνωση ήταν πλήρης και κράτησε 128 μέρες, για να λήξει ξαφνικά τρεις μέρες μετά τη μεταπολίτευση. Σε μια από τις πρώτες επιτρεπόμενες εξόδους από το κελί στην τουαλέτα, βρήκα πεταμένη στον απόπατο μια μισοσκισμένη σελίδα εφημερίδας που περιείχε ένα σκακιστικό πρόβλημα. Εκμεταλλεύτηκα μια ολιγωρία του φρουρού κι έσκισα το κομματάκι με την απεικόνιση της σκακιέρας. Το έκρυψα στην τσέπη μου και μόλις επέστρεψα στο κελί το έχωσε σ’ ένα μικρό σκάσιμο του σοβά στον τοίχο. Οι αξιωματικοί πραγματοποιούσαν τακτικές εφόδους και έψαχναν τα πάντα στο κελί. Παρατηρούσαν ακόμα και έσβηναν τις ημερολογιακές γραμμές στον τοίχο. Το φερμουάρ του παντελονιού μου είχε ξηλωθεί λίγο στο πάνω μέρος και το μικροσκοπικό σιδεράκι που τραβάς πάνω το φερμουάρ έφυγε από τη θέση του. Με αυτό σκάλιζα στο ντουβάρι μικροσκοπικές γραμμές πάνω σ’ ένα ήδη υπαρκτό σχέδιο. Κι έτσι σε καμιά δεκαριά εξονυχιστικές επιθεωρήσεις η καταγραφή του χρόνου έμεινε αλώβητη. Όπως αλώβητο έμεινε και το χωμένο στον τοίχο χαρτάκι. Σε αυτή την κρυψώνα κράτησε κάπου τρεις μήνες, μέχρι που έλιωσε εντελώς. Όμως μέχρι τότε είχα απομνημονεύσει τις θέσεις. Ποτέ, όμως, δεν κατόρθωσα να βρω τη λύση του προβλήματος. Τα βράδια που οι φρουροί έκαναν πιο σπάνια κατόπτευση του μόνιμα φωτισμένου εσωτερικού τού κελιού από το ματάκι της σιδερένιας πόρτας, έβγαζα το πολύτιμο χαρτάκι από την κούρνια του τοίχου και το μελετούσα.  Ίσως κατά βάθος να μη ήθελα να λύσω το πρόβλημα και χάσω έτσι την απόλαυση της συνομιλίας μ’ ένα μικρό, αλλά πολύ συντροφικό, γρίφο. Ειλικρινά δεν ξέρω. Πάντως με την απότομη επανεισδοχή μου στον πάνω κόσμο κι ύστερα από την πρώτη νύχτα με την επίσης κρατούμενη μικρή ερωτική μου σύντροφο, ξέχασα μια κι έξω τις θέσεις στη σκακιέρα, λες και κάποιος είχε ρίξει ξαφνικά μια μαύρη κουρτίνα στη θερμή, φασματική  σκακιέρα του γρίφου. Αυτή η υπό έλεγχο ιδεοληψία μοιάζει με τα σχέδια ή τις ιδέες μυθιστορήματος που οι συγγραφείς έχουν στο μυαλό τους, αλλά τις εγκαταλείπουν ξαφνικά, για να παραδώσουν τον εαυτό τους σε άλλα χλοερά ή διχαλωτά μονοπάτια. Αυτό που θυμάμαι είναι ότι ήταν ένα πρόβλημα με λίγα κομμάτια, μόνο ελαφριά, τέσσερα πιόνια ας πούμε και τους βασιλιάδες. Φινάλε. Δυο λευκά πιόνια, δυο μαύρα. Τα λευκά σε τρεις κινήσεις βγάζουν βασίλισσα. Από τη θέση του μαύρου βασιλιά έμοιαζε να πρόκειται για θυσία ενός πιονιού, αλλά νομίζω ότι δεν μου έβγαιναν οι άλλες δυο κινήσεις με τίποτα.

Στο κελί θυμάμαι ότι πέντε-έξι φορές είχα αναγκαστεί να κατουρήσω. Και δυο τρεις φορές να αφοδεύσω. Όλες τις φορές έγινε πολύ αξιοπρεπώς, διότι είχα βουτήξει από τα αποχωρητήρια κάποια πλαστική σακούλα, νομίζω με τα βρόμικα χαρτιά. Το στομάχι μου είχε διαλυθεί από την πείνα και την αγωνία. Κάποια στιγμή σκέφθηκα να αυτοκτονήσω “εικονικά”. Να αυτοτραυματιστώ κοπανώντας με πολύ δύναμη το κεφάλι μου στον τοίχο για να σταματήσω μια ανάκριση με βασανιστήρια πάνω σε ψεύτικα δεδομένα· οι ανακριτές το έκαναν επίτηδες για να σε τρελάνουν λίγο, πριν επανέλθουν σε αυτά που πραγματικά ήθελαν, μια επιστροφή που επιζητούσες πλέον κι εσύ διακαώς. Και θα γινόταν, ήταν ζήτημα δευτερολέπτων… η πόρτα άνοιξε ξαφνικά…»

Εδώ σταματάει το χειρόγραφο.

ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΥ - Προηγούμενο διήγημα          ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΥ - Επόμενο διήγημα

Ετικέτες: Ανδρέας Αποστολίδης

Εκτύπωση Email

  • Αρχική
  • Η Λέσχη
    • Καλωσόρισμα στην Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • 15 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΣΑΛ 2010-2025
    • Τα μέλη μας
    • Γιατί γράφω "αστυνομικά"
    • Τα βιβλία της Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • Έγραψαν για τη Λέσχη
    • Καταστατικό
    • Προϋποθέσεις εγγραφής νέων μελών
  • Νέα
    • Τα νέα μας
    • Άλλες δραστηριότητες των μελών
  • Αναγνωστήριο
    • 100 Λέξεις
    • Ιστορίες Εγκλεισμού
    • Διηγήματα
  • Βιβλιογραφία
    • 2020 - 2029
    • 2010 - 2019
    • 2000 - 2009
    • 1990 - 1999
    • 1980 - 1989
    • 1970 - 1979
    • 1960 - 1969
    • 1950 - 1959
    • 1940 - 1949
    • 1930 - 1939
    • 1920 - 1929
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΉ ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ
    • Ξένη αστυνομική λογοτεχνία
    • Ελληνική αστυνομική λογοτεχνία
    • Ειδικά θέματα
    • Φάκελος: Γιάννης Μαρής
    • Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία
    • Από το Χαρτί στην Οθόνη
    • Μεγάλοι ντετέκτιβ
    • Τρίτες με τους μαθηματικούς της ΕΛΣΑΛ
    • Based on a true crime story
  • Φωτογραφίες
  • Επικοινωνία