• THE HISTORY OF GREEK CRIME FICTION
  • THE GREEK CLUB OF CRIME WRITERS (ELSAL)
  • KEY REFERENCE BOOKS
  • CONTACT
  • Ελληνικά (Ελλάδα)
  • English (UK)
       

Φίλιπ Κερ: Ένα Νόμπελ για αστυνομικό συγγραφέα που δεν δόθηκε (και -μάλλον- δεν θα δοθεί) ποτέ

Written on 12 February 2024. Posted in Σχετικά με την την Ξένη Αστυνομική Λογοτεχνία

του Νίκου Φαρούπου  

Γνωρίσαμε τον Φίλιπ Κερ από την Τριλογία του Βερολίνου. Τον αγαπήσαμε, αγαπήσαμε και τον ευφυή Βερολινέζο ντετέκτιβ Μπέρνι Γκούντερ, και ευχηθήκαμε να ξαναδιαβάσουμε σύντομα νέο έργο με τον ήρωά του εν δράσει. Ο Φίλιπ Κερ και οι Εκδόσεις Κέδρος άκουσαν τις προσευχές μας και μας έκαναν ασμένως το χατίρι.

Στη συνέχεια πήγαμε παρέα με τον Μπέρνι στη Μοιραία Πράγα, για να μας γνωρίσει τον πιο ειδεχθή εγκληματία του Τρίτου Ράιχ, τον Ράινχαρντ Χάιντριχ· αργότερα, βρεθήκαμε με τον Άνθρωπο χωρίς Ανάσα στο δάσος του Κατίν, στην Πολωνία, όπου ένας λύκος ξέθαψε τον ομαδικό τάφο με τους χιλιάδες νεκρούς Πολωνούς στρατιώτες που εκτέλεσαν οι Σοβιετικοί. Πρόσφατα, με τη Φλόγα που Σιγοκαίει, ταξιδέψαμε στο Μπουένος Άιρες στα χρόνια του ζεύγους Περόν, που πρόσφεραν καταφύγιο σε ναζί εγκληματίες πολέμου και εξαφάνιζαν χιλιάδες Εβραίους. Ξεκινάμε οσονούπω για άλλους τόπους και… οψόμεθα.

Continue Reading

Print Email

Ένας νευρωτικός πιονέρος

Written on 29 January 2024. Posted in Σχετικά με την την Ξένη Αστυνομική Λογοτεχνία

του Άντυ Βρόσγου

Η ιστορία της λογοτεχνίας είναι γεμάτη ξεχασμένους «ήρωες».

Ένας τέτοιος υπήρξε ο Αμερικανός  Carroll John Daly. Δέκα μήνες προτού ο θεωρούμενος πατριάρχης του είδους, Dashiel Hammett κυκλοφορήσει το Arson Plus (1η Οκτωβρίου 1923) στο θρυλικό Black Mask, ο πιονέρος Daly εκδίδει το False Burton Combs (Δεκέμβριος 1922) με ήρωα έναν σκληρό τύπο, το όνομα του οποίου δεν αναφέρεται πουθενά, ενώ στις 15 Μαΐου 1923 δημοσιεύεται το Three-Gun Terry, με το οποίο εισάγει τον Terry Mack, έναν σκληροτράχηλο ιδιωτικό ντετέκτιβ και κόβει πρώτος το νήμα, βάζοντας παράλληλα και τον θεμέλιο λίθο για την δημιουργία ενός ξεχωριστού υποείδους του crime fiction, που ονομάστηκε hard boiled. Το έγκλημα μεταφερόταν πλέον από τα αρχοντικά και τις επαύλεις της επαρχίας, στον φυσικό του χώρο, τον σκοτεινό κόσμο των μεγαλουπόλεων.

Continue Reading

Print Email

Ένα «κλειδωμένο δωμάτιο» 2,5 χιλιετίες πριν

Written on 15 January 2024. Posted in Σχετικά με την την Ξένη Αστυνομική Λογοτεχνία

του Άντυ Βρόσγου

Τα μυθιστορήματα «κλειδωμένου δωματίου» ασκούσαν πάντα μια ιδιαίτερη γοητεία στους αναγνώστες του crime fiction. Και αυτό συνέβαινε γιατί στις υποθέσεις αυτές η πρόκληση είναι διπλή καθώς εκτός της προσπάθειας ανακάλυψης του αγνώστου Χ, του ενόχου, θα πρέπει να εξιχνιαστεί και ο τρόπος της διάπραξης ενός φαινομενικά αδύνατου εγκλήματος.

Το «Οι φόνοι της οδού Μοργκ» του αξεπέραστου Πόε, το 1841, στο οποίο μας συστήνει τον Αύγουστο Ντυπέν θεωρείται το πρώτο έργο αυτής της κατηγορίας και η επίδραση του στην αμερικανική λογοτεχνία υπήρξε τεράστια.

Είναι όμως έτσι τα πράγματα;

Continue Reading

Print Email

Η γοητεία του Hard - boiled και η σύγχυση με το Noir

Written on 06 February 2023. Posted in Σχετικά με την την Ξένη Αστυνομική Λογοτεχνία

του Άντυ Βρόσγου

Το hard-boiled αποτελεί και αυτό ένα υποείδος της μυθοπλασίας του εγκλήματος. Στους περισσότερους αναγνώστες, ο όρος “hard-boiled” φέρνει σχεδόν συνειρμικά ένα αμερικάνικο αστυνομικό μυθιστόρημα με σκηνικό μια σκοτεινή και αινιγματική μητρόπολη και συστατικά στοιχεία πανούργους και πολυμήχανους άνδρες, πανέμορφες και συνήθως μοιραίες γυναίκες, κακόφημα μπαρ και μπόλικο καπνό και αλκοόλ.

Continue Reading

Print Email

Από το γκόθικ ως το νουάρ: Τα είδη της αστυνομικής λογοτεχνίας και πώς μπορώ να τα ξεχωρίσω

Written on 16 July 2022. Posted in Σχετικά με την την Ξένη Αστυνομική Λογοτεχνία

της Κωνσταντίνας Μόσχου

Η ταξινόμηση των ειδών της αστυνομικής λογοτεχνίας είναι μια σπαζοκεφαλιά, και ακόμα περισσότερο στην απόδοσή τους στην ελληνική γλώσσα. Συνήθως ο αναγνώστης ακολουθεί απλώς το ένστικτό του. Δεν ενδιαφέρεται για τη διαφορετικότητα της κάθε αφήγησης, αλλά για την ωραία γραφή αυτού που διαβάζει. Στην ουσία, οι ταμπέλες δεν εξυπηρετούν σε τίποτε άλλο παρά μόνο για να γνωρίζουμε τι πρόκειται να συναντήσουμε εκ των προτέρων –προτού ανοίξουμε ένα βιβλίο–, αν και εφόσον κάποιος μας δώσει την πληροφορία για το λογοτεχνικό είδος στο οποίο ανήκει.

Continue Reading

Print Email

More Articles ...

  • Carlo Lucarelli: Η τριλογία του φασισμού
  • Maurice Attia: "Το μαύρο Αλγέρι"
  • Η αυτοκρατορία των ενδείξεων
  • Και εγένετο αστυνομική λογοτεχνία
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • THE HISTORY OF GREEK CRIME FICTION
  • THE GREEK CLUB OF CRIME WRITERS (ELSAL)
  • KEY REFERENCE BOOKS
  • CONTACT