Μανθούλης Ροβήρος : «Η Remington του Ορφέα», Πύλη 2009
►Ροβήρος Μανθούλης: «Η Remington του Ορφέα», Πύλη 2009
Βιογραφικό Ο Ροβήρος Μανθούλης, σπούδασε πολιτικές επιστήμες και δημοσιογραφία, ενώ ασχολήθηκε και με την ποίηση το ραδιόφωνο και την τηλεόραση. Από το 1949 έως το 1953 ήταν στην Αμερική όπου σπούδασε σκηνοθεσία. Δεν τον κέρδισε όμως η μητρόπολη του παγκόσμιου σινεμά. Επέστρεψε στην Ελλάδα αλλά δεν ακολούθησε τον εύκολο δρόμο του εμπορικού κινηματογράφου.
Εργάστηκε για τη δημιουργία κινηματογραφικής υποδομής και παιδείας. Έκανε μαθήματα, διαλέξεις, έγγραψε για το σινεμά, βοήθησε στο στήσιμο κινηματογραφικών λεσχών.
Η ταινία Ψηλά τα χέρια Χίτλερ (1962) του δημιούργησε προβλήματα με το δικτατορικό καθεστώς και τον οδήγησε εκτός συνόρων, σε αυτοεξορία στην Ελβετία και το Παρίσι. Εκεί δούλεψε κυρίως για την τηλεόραση και στο είδος του ντοκιμαντέρ. Γύρισε αργότερα στην Ελλάδα για να προσφέρει στην αναμόρφωση της ελληνικής τηλεόρασης με τη μεταπολίτευση. Ανέλαβε διευθυντής της ΕΡΤ το 1975.
Ο σκηνοθέτης ζει και εργάζεται στο Παρίσι ως διευθυντής του Κέντρου Κινηματογράφου και Τηλεόρασης. Είναι σύμβουλος της UNESCO στην επιτροπή για τη διάσωση της κληρονομιάς των λαών.
Οι γνωστές ταινίες του Ροβήρου Μανθούλη είναι:
Ψηλά τα χέρια Χίτλερ (1962), Πρόσωπο με πρόσωπο (1996), Μπλουζ με σφιγμένα δόντια (1972), Ο ελληνικός εμφύλιος πόλεμος και πρόσφατα η ελληνογαλλική συμπαραγωγή Lilly's Story (Φεστιβάλ Βενετίας). Έχει τιμηθεί για το έργο του στη Γαλλία με το Μετάλλιο της Πόλεως των Παρισίων.
Περίληψη βιβλίου Ο Ορφέας είμαι εγώ και η Remington είναι η γραφομηχανή μου. Σ' αυτή γράφω τα μυθιστορήματα μου, τα οποία είναι αστυνομικά και, θα 'λεγα δημοφιλή. Η Remington το ξέρει κι έχει σηκώσει μύτη. Όταν κανείς μάθει από κοντά πώς γράφονται αυτά τα μυθιστορήματα, θ' αναρωτηθεί πού αρχίζω εγώ και πού τελειώνει η γραφομηχανή μου. Αν μάλιστα μάθει πως η Remington ήταν της μακαρίτισσας της θείας μου, θα αρχίσει να υποψιάζεται ίσως γιατί τα πλήκτρα επαναστατούν ενίοτε και δεν υπακούν".
Ένα βράδυ, ο Ορφέας, ένας Έλληνας συγγραφέας που ζει για χρόνια στο Παρίσι, θα παρατήσει τη Remington στην έπαρσή της και θα κατέβει στο δρόμο, θ' αναζητήσει το πορτοφόλι του. Θυμάται ότι το ξέχασε στο αδιάβροχό του, το οποίο βρίσκεται στο σάκο με τα άπλυτα. Και ο σάκος είναι στο πορτμπαγκάζ του αυτοκινήτου του. Το Φιατάκι του είναι παρκαρισμένο κοντά στο Λούβρο. Όταν κατεβαίνει κάτω και ανοίγει το πορτμπαγκάζ μένει άναυδος. Αντικρίζει μπροστά του ένα μικροσκοπικό μισόγυμνο γυναικείο πτώμα.
Η Μόιρα, η Ίντα και η Λίζα, τρεις Ελληνίδες αδελφές με σεξουαλικές διαστροφές, η Σαλώμη, μια ψυχαναλύτρια που μελετά εγκλήματα υπνοβατών, η Τατιάνα, μια ιερόδουλος που κάνει πιάτσα στο δάσος της Βουλόνης, και ο Αστυνομικός Επιθεωρητής Λεό Μαρτινέζ είναι τα πρόσωπα που σχετίζονται με το φόνο και θα αναμιχθούν στην προσπάθεια διαλεύκανσής του. Με το νέο του μυθιστόρημα, ο Ροβήρος Μανθούλης μας μεταφέρει στη νυχτερινή ατμόσφαιρα του Παρισιού, συνδυάζοντας την αστυνομική περιπέτεια και την ψυχανάλυση.